PRE-RECENZIE – „Înger de pază” – Alina Cosma – Rândurile Evei

„Înger de pază” de Alina Cosma este un thriller cu o notă de sensibilitate, specifică autoarei. Este o carte care te ține captiv, dornic să îi descoperi deznodământul. De cum am început să citesc cartea, am fost prinsă în acțiune și am avut dorința aceea de a citi tot mai mult, pentru a vedea ce se întâmplă. Mai trebuie să vă spun că după câteva pagini, nu am mai reușit să mă opresc din citit, până nu am terminat cartea. Mi-a plăcut modul în care este scrisă, într-un ritm alert. Scenele decurg repede una după cealaltă, de parcă ai urmări secvențele unui film.

Cartea aduce în prim-plan o poveste despre cât de departe pot merge oamenii pentru bani, despre cum sunt uitate principiile și sunt încălcate toate regulile pentru a-și atinge scopul. Este o poveste despre răzbunare, despre puterea de a merge mai departe, indiferent de câte suferințe îndură o persoană.

La început, o întâlnim pe Selena, o tânără care rămâne invalidă de la brâu în jos, în urma unui accident. Selena reușește să se angajeze la o firmă, condusă în parteneriat de mai multe persoane. Printre acționarii firmei se numără Remus Ortan, verișorul lui, Dorian, mama lui Remus și tatăl Nataliei, logodnica lui Remus. În cadrul companiei, Selena o cunoaște pe Sabina, care îi va deveni prietenă, pe Irma, Adela, Natalia și Dorian.

„Tânăra începu să miște roțile scaunului de-a lungul coridorului. Bărbatul trecu pe lângă ea fără să mai spună ceva. Pentru o clipă privirea ei rămase în urma lui, apoi începu să urmărească din nou ușile care se înșiruiau de o parte și de a alta. Într-un târziu găsi inscripția „Resurse umane”. Bătu la ușă și așteptă, nu-i răspunse nimeni. Bătu din nou și se hotărî să intre. La primul birou pe dreapta o scrută cu privirea o femeie trecută de prima tinerețe.”

Selena ajunge repede să fie respectată de către șeful ei, Remus, datorită ambiției sale și a dorinței de a-l ajuta cât mai mult cu problemele companiei. Tot ea descoperă nereguli în câteva tranzacții și îl anunță pe Remus. Însă odată ce încep investigațiile pe care ei doi le fac, se declanșează problemele. Persoanele implicate sunt dintre apropiații lui Remus, iar odată ce bănuiesc ce se întâmplă, fac tot posibilul să o reducă pe Selena la tăcere.

„El plecă. Selena răsuci cheia în ușă, apoi oftă adânc. Încă îi simțea parfumul masculin, iar brațele acelea puternice o ridicaseră ca pe o păpușă.

Remus urcă în mașină, avu impresia că îi simte parfumul fin de flori. Își simți inima strângându-i-se. Se hotărî să fie mai atent cu nevoile ei. A doua zi trebuia să-i caute un șofer și o mașină potrivită.”

Astfel, prin intervențiile celor implicați, Selena este scoasă din peisaj și treptat, dispare de tot din viața lui Remus. Tot ce știe el este că Selena a plecat în străinătate, pentru a fi operată. Timpul trece, iar la companie apare o nouă asociată – Sonia. Ea are mare parte din acțiunile companiei, astfel ca devine principalul factor de decizie în cadrul acesteia.

„La un moment dat ușile se deschiseră, iar o tânără brunetă, înaltă, cu o ținută impecabilă, își făcu apariția. Se așternu tăcerea, iar tânăra zâmbi privind la cei de față. El rămase gură-cască. Apoi noua venită se dădu la o parte, făcând loc unei alte tinere. Cea din urmă era mai puțin înaltă, purta un costum cu fustă dreaptă, de culoarea vișinei coapte. Părul șaten cu șuvițe blonde îi era ridicat într-un coc, machiată ușor. Avea niște ochi tare cunoscuți, dar nu avu habar de unde să o scoată. Îi privi chipul, părea la fel de tânără ca prima, dar avea o privire ciudată, puțin cam timidă.

– Bună ziua! zise prima intrată. Numele meu este Sabina Dobre. Unii dintre voi mă cunoașteți. Sunt asistenta noului acționar majoritar, Sonia Țărmure.”

Lucrurile iau o întorsătură neașteptată în momentul în care adevărul despre Sonia iese la suprafață. Cine este această femeie și care sunt adevăratele ei intenții, în ceea ce privește compania?

Nu o să vă dau mai multe detalii, pentru că aș strica plăcerea lecturii și a descoperirilor pe care le aveți de făcut pe măsură ce citiți cartea. Însă o să vă mai spun că este o carte care aduce un amestec de acțiune, suspans, romantism și chiar erotism. Este o poveste dură, care te înfioară, dar și frumoasă, care demonstrează că iubirea poate învinge orice și poate trece peste toate obstacolele care îi apar în cale.

Stilul Alinei s-a păstrat unul sensibil, dar s-a adaptat poveștii thriller care s-a conturat în cartea „Înger de pază”. Însă deși am citit și alte cărți ale autoarei și toate mi-au plăcut, mi s-a părut că aceasta este scrisă mult mai bine, cu mai multă atenție la detalii, într-un ritm mai alert și cu o poveste mai complexă.

Sursa: Rândurile Evei

Un gând despre &8222;PRE-RECENZIE – „Înger de pază” – Alina Cosma – Rândurile Evei&8221;

1. ancasicartile aprilie 20, 2018 / 1:11 pm